PRVACI-I-INFORMACIONE-TEHNOLOGIJE

PRVACI I INFORMACIONE TEHNOLOGIJE

Informacione tehnologije su postale sastavni deo naših profesionalnih i privatnih života. Samim tim, neophodno je da se koriste u nastavi već od prvog razreda. Uz pomoć njih nastavni dan prolazi brzinom svetlosti, a i deca i mi konstatujemo da škola može biti prava zabava.

 

Autor: Tanja Vrečko„Baš je lepo biti dete“

 

Promenama aktivnosti, adekvatnim metodama rada, uz korišćenje nastavnih sredstava koje odgovaraju određenim nastavnim jedinicama, trudim se da decu motivišem i podstaknem ih da razmišljaju. Rad sa prvacima je poseban po tome što mora biti prošaran igrom i zabavom – ali da se kroz njih usvajaju nova i primenjuju već stečena znanja. Predstavljam vam jedan od takvih dana u mom odeljenju I/4.

Budući da smo u eri informacionih tehnolgija, kao i da su one dostupne deci 21.veka, u nastavi ih često primenjujem u kombinaciju sa heurističkom metodom i razvijanjem kritičkog mišljenja.

Čas građanskog vaspitanja je protekao u razgovoru i isticanju kvaliteta koje poseduju drugari iz odeljenja i pohvali istih. Zajednički smo došli do zaključka koliko je pohvala važna za onog kome je upućujemo, tako i za onog koji je upućuje jer to govori o našoj širini u razmišljanju i odnosima sa drugima. Učenici su pisali poruke sa pohvalama i predstavili smo ih na panou. Mnogi su želeli da pohvale i nekoliko drugara. Ono što me je impresioniralo je što su se setili našeg drugara Milana, koji se u decembru preselio u Švedsku. Ipak, deca pamte i pohvaljuju njegovo drugarstvo i želju da pomogne svima.

Čas građanskog vaspitanja - poruke sa pohvalama

Čas građanskog vaspitanja – poruke sa pohvalama

 

Znanje o parnim i neparnim brojevima smo obnavljali i uvežbavali koristeći lego kockice i softver “Lego To Math”. Deca su se beskrajno zabavljala, ne shvatajući koliko misaonih procesa su aktivirali u toku rada. Lego je zaista poseban kada je motivacija dece u pitanju. Podstiče ih da razmišljaju i savladavaju prepreke i zadatke na tom putu igre. Svaki zadatak je bio vezan za proveravanje i primenu njihovog znanja, kao na primer “Napravi najmanju zmijicu od četiri parne i tri neparne kockice”. Koji broj ćeš dobiti? Odredi da li je paran ili neparan. Radeći u paru, bili su upućeni jedni na druge i razmenjivali mišljenja.

 

Lego matematika

Picture 1 of 2

Provera znanja o parnim i neparnim brojevima na interaktivnoj "pametnoj" tabli

 

Poeziju Momčila Tešića smo analizirali kroz grupni rad, koristeći Čitanku i nastavni listić sa usmerenim pitanjima. Bilo je zanimljivo čuti njihovu razmenu mišljenja, pogotovu ako se ima u vidu da su to prvaci. Očito je da ako ih uvedete u svet književnosti nežno, bez presije i oslobodite ih stega tačnog i pogrešnog odgovora – pokazujete da vam je stalo do njihovog mišljenja.

 

TEHNOLOGIJE - MOMCILO TESIC

Analiziranje poezije Momčila Tešića

 

Sa velikim uzbuđenjem su dočekali i “čarobne kartice” (kako ih oni zovu), pomoću kojih se obnavljaju znanja iz predmeta “Svet oko nas” o prirodi. Na ovom času, koristila sam program Plickers, koji je jednostavan za korišćenje, a pruža mogućnosti brze provere znanja. Deca ovakav način provere ne doživljavaju kao stres, već kao zabavu. Nastavni dan je prošao brzinom svetlosti, a deca i ja smo konstatovali da škola može biti prava zabava.

Provera znanja iz predmeta "Svet oko nas" primenom Plickers programa

Picture 1 of 2

 

Ostavite odgovor