PODSETNIK ZA RODITELJE - NA KRAJU PRVOG RAZREDA

PODSETNIK ZA RODITELJE: NA KRAJU PRVOG RAZREDA

Deca imaju lekovito dejstvo na ljudski mozak – sve što čine, govore obično sve rade bez truna zadrške, iskreno, toplo. Kada vole – mnogo vole! Uživajte u svakom trenutku jer trenuci njihovog odrastanja brzo prođu.

 

Nataša_Lipovac
 
 
 

 

 

 

 

“Uživanje u gledanju dečje lepote i sreće, čini da moje srce bude preveliko za telo“ – Emerson

 

Verujem da svako od nas ko je roditelj ili se bar trudi da to bude, nekada u nedostatku vremena, opterećen životnim problemima ne prizna sebi kako nije baš uvek u pravu i kako zaboravi šta je mislio sopstvenom glavom kada je bio dete. Teško je vratiti vreme unazad i misliti i posmatrati iz njihove perspektive. Ali deca su naša „umetnička dela“ i koliko ćemo ih dobro „izvajati“ zavisi isključivo od nas. Kao neko ko se čitav svoj život bavi decom, imala sam potrebu da Vam napišem podsetnik na kraju prvog razreda.

U prvom razredu dete postaje ĐAK. To je svakako jedan stresan period za sve, a najviše za dete – treba da ovlada mnogim veštinama, da se uklopi i socijalizuje u novoj grupi, ali stekne i nove navike – sedeti na određenom mestu koje nije samo odabralo, rešavati zadatke koji nisu uvek zanimljivi, poštovati pravila koja su značajna i važna za čitavu grupu… Mnogo novina za jednu malu glavu. Za decu, to je bura različitih osećanja koja se različito manifestuju (neko povraća, neki imaju glavobolju, neki moraju svaki čas do toaleta, neki foliraju). Treba biti vešt i sve to prepoznati. No, svi smo kroz taj prvi razred prošli i preživeli ga. Život pred nas stavlja stalno nove izazove, nameće zahteve, a mi treba da ih prihvatimo bez panike i strahova.

Kako i gde se mogu javiti problemi u narednim godinama školovanja?

  • Kod slabijih čitača – važno je da čitaju na glas i prepričaju pročitano;
  • Kod učenika kojima je potrebna stalna pomoć – što pre ih osamostaljivati i pomagati im tako što ćete ih naučiti kako da uče;
  • Kod učenika koji nemaju automatizovane računske radnje (sabiranje, oduzimanje – kasnije množenje i deljenje) to je svakodnevno vežbanje računskih radnji, igrajte se kviza, ko je brži, ko je bolji;
  • Kod učenika koji nemaju razvijene školske navike – redovan dolazak u školu, obaveza izrade domaćeg zadatka, učenja, saradnja roditelj – nastavnik.

Kako deci, svršenim prvacima pomoći da steknu navike učenja?

  • Napraviti plan učenja i učiti svaki dan
  • Imati stalno mesto za rad
  • Za vreme učenja ukloniti sve prepreke koje bi odvukle pažnju – TV, računar, radio…
  • Utoliti glad i žeđ pre početka učenja

Kada ti maleni prvaci prihvate školu kao svoju drugu kuću i izgrade radne navike, njihovo školovanje postaje užitak kako za njih, tako i za njihove roditelje. Radne navike su nam osnov za svaki dalji uspeh u životu.

Vi, njihovi roditelji ćete mnogo pomoći i sebi i njima, ako:

  • Od svog deteta ne očekujete savršenstvo;
  • Uspeh je potpun kada je dete srećno i zadovoljno;
  • Ne upoređujete dete sa drugom decom;
  • Dete treba naučiti da se takmiči samo sa sobom;
  • Pružite dobar i pozitivan primer sopstvenom detetu jer Vi ste mu model;
  • Dopustite detetu da bude prosečno, jer tada nije ništa manje vredno;
  • Pokazujete i pružate im ljubav;
  • Slušate svoje dete;
  • Ako kritikujete za nešto loše, pohvalite i kada je nešto dobro;
  • Ne preterujte sa pohvalama;
  • Greške i neuspesi su sastavni deo života, a na sopstvenim greškama se najbolje uči;
  • Pomozite im da spoznaju svoje mane, ali i svoje vrline;
  • Bar nekada vratite film unazad – kada smo mi bili deca…

Želim Vam da naredne letnje dane uživate sa svojom decom jer ona to zaslužuju. Provedite aktivno i kvalitetno vreme uz njih i posvetite im se.

Deca imaju lekovito dejstvo na ljudski mozak – sve što čine, govore obično sve rade bez truna zadrške, iskreno, toplo. Kada vole – mnogo vole! Uživajte u svakom trenutku jer trenuci njihovog odrastanja brzo prođu.

Ostavite odgovor